Alla inlägg under april 2009

Av blibrandman - 8 april 2009 19:31

Nu har jag äntligen testat mig på fystesterna som krävs för att bli heltidsbrandman enligt storstadmodellen.

Löpning 3000 meter: Krav: 13 min 15 sek  Min tid:  12 min 15 sek
Rodd 500 meter:         Krav: 1 min 45 sek    Min tid:  1 min 43 sek
Bänkpress 30 kg        Krav: 35 reps              Mitt resultat: 30 reps
Lyft till hakan 15 kg    Krav: 40 reps              Mitt resultat: 28 reps
Stående längdhopp    Krav 200 cm               Mitt resultat: 190 cm

Jag har inte testat handstyrka eftersom man behöver någon speciell
sak som mäter den..

Men jag tycker själv att jag närmat mig resultaten som jag satt upp som mål.
Mitt mål är att inom ett halvår ( januari-juni ) klara dessa krav.

Nu har jag ca 3 månader kvar och har klarat rodd och löpning.
Endast 5 reps kvar på bänkpressen
Endast 10 cm på längdhoppet
12 reps kvar på "lyft till hakan"
Denna övning har jag dock inte tränat så länge
eftersom jag inte visste till en början hur den
skulle utföras. Nu har jag tränat den ca 1 månad.

Jag tror att jag kommer klara alla krav innan juni är
slut. Det jag tror blir tuffast är "lyft till hakan"

Ovido - Quiz & Flashcards