Alla inlägg under oktober 2009

Av blibrandman - 30 oktober 2009 21:32

Efter att i princip bara kört styrka de senaste halvåret ( minst ) så kände jag att

det var dags att börja köra mer kondition så det har jag börjat med denna vecka.


Jag fortsätter med styrkan men jag kör ett konditionpass innan, jag är ingen

långdistansare så jag kör inga långa löppass utan korta intensiva, med högpuls.


Denna vecka har jag kört 3 gånger:

1a blev det att testa hur man låg så jag bestämde mig för att springa 2 km på 8 minuter vilket

var jobbigt.


2a blev intervaller på roddmaskinen


3e blev det 400 meters löpningar i högt tempo, avslutade med 400 meter med 5 % uppför



Av blibrandman - 25 oktober 2009 10:53

Det verkar som "Bloggplatsen" lagt in automatisk

reklam i alla bloggar. Det kommer en reklam banner

i varje inlägg vilket jag tycker är lite synd. Hur som

helst så är det inte jag som lägger upp reklam...

Av blibrandman - 25 oktober 2009 10:50

Den senaste veckan har jag varit på gymmet ett par gånger och det blir betydligt bättre

och bättre varje gång. Förhoppningsvis är jag snart tillbaka där jag slutade så att säga.

Jag har tränat ganska lugnt för att gå på hårdare och hårdare. Dock så har passen inte

blivit direkt längre än 30 minuter.


Till veckan så ska jag vara på en brandstation i stockholm, typ som prao vilket ska bli

riktigt roligt, återkommer mer om det senare

Av blibrandman - 18 oktober 2009 16:24

Idag lyckades jag ta mig iväg till gymmet för första gången på 2 veckor och min

tanke var att köra ett jätte lätt pass för att komma igång och röra lite på sig.

Även om jag körde hälften av vikterna jag brukar så var det ritkigt jobbigt,

man hade ingen som helst energi i kroppen för att lyfta eller trycka. Men skönt att

vara på väg tillbaka i alla fall, nästa gång är det nog inte riktigt lika jobbigt.


Jag körde igenom hela kroppen lite lätt idag, nån övning per muskelgrupp 2-3 set

det räckte gott och väl.

Av blibrandman - 17 oktober 2009 09:53

2 veckor helt utslagen, inte bra, käkat pencilin så

febern är borta men inte i träningsform riktigt ännu..


Det roliga som hänt är att jag fått körkort =)

Nu är det bara C och E behörighet kvar ;)

Av blibrandman - 9 oktober 2009 12:57

Ja då var det alltså dags för mig att stryka med i en influensa och jag har legat utsalgen 1 vecka nu ungefär.

Sjukt tråkigt är det men nu börjar det bli bättre, dock inte pigg nog att börja träna. Får se när jag kommer igång med den biten. Kan va bra att orka ta sig upp ur sängen först =)


Återkommer

Av blibrandman - 1 oktober 2009 16:24

Träningen idag var bröst och triceps, ett bra pass! Efter att jag blivit lite funderasm om vad själva Z stången väger som jag använder i lyft till hakan så la jag den på digitalvågen idag på gymmet. Tidigare trodde jag att den vägde 5 och hade därför en 5kg platta på varje sida = 15 men det visade att den faktiskt vägde 9.0 kg vilket gör att jag klarar 35 reps på 19 kg. Det känns bra eftersom jag då bör klara minst 40 på 15 kg. Hur som helst, dagens träning:


Bröst

Bänkpress 6 set ( pyramid)

Hantelpress 3 set

Cablecross 3 set

 

Triceps

Dips 3 set

Cable drag bakom 3set

Sittande dips med vikter 3 set

Ovido - Quiz & Flashcards