Alla inlägg under maj 2009

Av blibrandman - 30 maj 2009 23:00

Jag har påbörjat mitt sommarjobb på Stadium, jag har / ska jobba i helgen vilket har lett till att jag inte hunnit träna på gymmet. När jag skaffar nytt gymkort så får det bli med autogiro så jag kan träna dygnet runt ;)


Men det är skönt att tjäna lite cash nu i sommar men jag ska se till att få ihop det med träning också.


Bara en liten update

Av blibrandman - 27 maj 2009 14:49

För att få ordnning på träningschemat så fick det bli ett likadant pass som sist. Bröst och triceps, men jag hade vilat lör-tis så det var lugnt.


Det blev ett väldigt bra pass och allt gick bra. De övningar jag körde var i princip de samma som sist.


Bröst

Bänkpress 6 set

Hantelpress 3 set


Triceps

Smalbänk 4 set

Pushdowns 5 set ( höjde mig 5 kg*10 sen sist på pushdowns ) 


Ett bra pass som avslutades med lite cykling och strectch.. Nu är det slutetappen i skolan och jag har lite att göra innan det är klart för iår. Sen i sommar jag jag fått jobb på Stadium, ska bli kul. 

Av blibrandman - 23 maj 2009 19:32

Inte länge kvar av skolan nu, snart sommarlov! Veckans sista styrketräning gjorde jag idag och det var bröst och triceps som skulle få en genomkörare.

Detta var ett av de bättre passen kännde jag, det var kul, gick bra och jag kände att det var en bra dag.

Övningarna jag gjorde var:

Bröst
Bänkpress 6 set
Hantelpress 3 set

Triceps
Pushdowns 5 set
smalbänk 3 set
tricepspress 3 set

Som sagt ett mycket bra pass som man kände gav någonting. Imorgon ska jag vila helt och hållet, tror jag :)

Av blibrandman - 22 maj 2009 17:32

Jag har testat mig på storstadsmodellen igen för att se hur jag ligger till.

Löpning 3000 meter: Krav: 13 min 15 sek:  Klarar jag

Rodd 500 meter:         Krav: 1 min 45 sek     Klarar jag

Bänkpress 30 kg        Krav: 35 reps              Mitt resultat: 37 reps

Lyft till hakan 15 kg    Krav: 40 reps              Mitt resultat: 28 reps

Stående längdhopp    Krav 200 cm               Mitt resultat: 205 cm


Jag är ganska nöjd med mina resultat bortsett från lyft till hakan som jag inte lyckats höja mig ett enda reps på!
Detta tycker jag är väldigt skumt men har en teori till vad orsaken kan vara. Jag har tränat alldeles för ensidig axelträning.
"Lyft till hakan"  är i princip den enda övningen jag gjort för axlarna. Plus att jag bara tränat tungt den senaste tiden. Nu har jag börjat med axelpress också och kör ca 10 reps nu för lite mer uthållighet. Detta gör att jag kommer höja mig till nästa gång, det tror jag säkert!

Annars är jag nöjd, jag gjorde 7 reps mer på bänkpressen och passerade kravet med 2 reps.

Jag hoppade 15 cm längre och passerade kravet med 5 cm.

Jag klarar allting förutom lyft till hakan som visade sig vara svårare än jag trodde, men det är bara att köra på så vet jag att det lossnar. 

Nu är det snart dags att sätta upp nya mål inom samma övningar. Troligen blir nästa mål att klara 35 reps på bänkpressen fast med 40 kg. Att hoppa 220 cm eller liknande..

Av blibrandman - 22 maj 2009 17:21

Idag blev det träning mitt på dagen och det var ben och axlar som skulle tränas

Jag började men lite enkel uppvärmning på cykeln. Jag riktade in mig på vader idag
vad gällde benen. Dessa övningar gjorde jag.

Ben ( vader )
vadpress i maskin
vadpress i smith
Jag gjorde ganska många set,
minns inte exakt hur många

Axlar
Lyft till hakan 6-7 set
axelpress i smith 5-6 set

Ett helt okej pass

Av blibrandman - 20 maj 2009 16:35

Jag har gått över till volymträning ( 8-10 reps) vilket jag tycker är skönt efter en längre period med tung träning (3-4 reps)


Idag var det dags för bröst och triceps och övningarna jag gjorde var:


Bröst:

Bänkpress

hantelpress


Triceps

Pushdowns

tricepspress


Inte så jätte mycket men körde på rätt hårt på varje övning, det var ett bra pass och det är skönt att köra fler reps nu ett tag framöver.

Av blibrandman - 19 maj 2009 19:49

Ny vecka och nya tag!

Efter en längre period med tung styrketräning var det dags att variera till att köra volym dvs 8-10 reps istället för 3-4

På schemat idag stod det biceps och rygg

De övningar jag gjorde:

Biceps
Bicepscurl 6 set
cable 4 set

Rygg
chins 3 set
indrag 5 set
rodd 3 set

Ett bra pass men det kändes lite annorlunda att behöv göra 8-10 reps varje set..

Snart dags att testa storstadsmodellen!! Hoppas att jag höjt mig men befarar att jag inte höjt mig så mycket i bänken.. men får se.

Av blibrandman - 17 maj 2009 16:26

Jag har gjort om mitt schema lite, jag har flyttat axelträningen ihop med benen.
Så idag var det bröst och triceps på det nya schemat.

Jag körde ca 50 min bröst med övningarna

Bänkpress
nedåtlutande bänkpress
Uppåtlutande hantelpress

Efter det skulle jag köra triceps men gick på lite av en nit eftersom jag
knappat orka några dips som jag började med. Blev irriterad på mig själv
men insåg att jag kankse inte ska köra 50 min bröst och sedan förvänta mig
att klara så mycket i triceps.

Nästa gång ska jag köra ungefär såhär:

Bänk
Dips
Hantelpress
Puschdowns
Snebänk
Tricepspress


Något som gör mig ännu mer irriterad är att jag har hamnat i en platå vad gäller bänkpress
Jag lyckas inte höja mig, jag ligger på ungefär samma resultat som jag gjorde för 1 månad sedan...
frustrerande.. hoppas att det blir bättre snarast!

Ovido - Quiz & Flashcards