Alla inlägg den 17 maj 2009

Av blibrandman - 17 maj 2009 16:26

Jag har gjort om mitt schema lite, jag har flyttat axelträningen ihop med benen.
Så idag var det bröst och triceps på det nya schemat.

Jag körde ca 50 min bröst med övningarna

Bänkpress
nedåtlutande bänkpress
Uppåtlutande hantelpress

Efter det skulle jag köra triceps men gick på lite av en nit eftersom jag
knappat orka några dips som jag började med. Blev irriterad på mig själv
men insåg att jag kankse inte ska köra 50 min bröst och sedan förvänta mig
att klara så mycket i triceps.

Nästa gång ska jag köra ungefär såhär:

Bänk
Dips
Hantelpress
Puschdowns
Snebänk
Tricepspress


Något som gör mig ännu mer irriterad är att jag har hamnat i en platå vad gäller bänkpress
Jag lyckas inte höja mig, jag ligger på ungefär samma resultat som jag gjorde för 1 månad sedan...
frustrerande.. hoppas att det blir bättre snarast!

Av blibrandman - 17 maj 2009 12:58

Lördag och jag var på gymmet kl halv 3, mage och ben var det på schemat. Ben är något som många tycker är tråkigt att träna men det är väldigt viktigt att man får med sig det.

En helt okej träning och jag inriktade mig lite mer på vader idag, så det blev detta:

Ben

Benpress
vader i smith maskin
och vadpress

Mage

Brutalbänk, riktigt bra magövning som verkligen tar
på magmuskulaturen.

Jag  har börjat med tung magträning. Förut körde jag bara mage med egen kroppsvikt och gjorde många
reps, nu kör jag tyngre 6-10 reps / set

Ovido - Quiz & Flashcards